Поділитися

Підопічні Ржавецького психоневрологічного інтернату не знають до кого звертатися у разі порушення їхніх прав. У житлових приміщеннях відсутні інформаційні стенди з гарячими лініями та у більшості підопічних немає виходу в мережу інтернет.

Такі факти виявили монітори НПМ під час візиту до закладу. Серед іншого, монітори встановили, що:

🔹️ у душових кімнатах відсутні перегородки між душовими кабінами, що порушує право на приватність;

🔹️ біля ліжок відсутні тумбочки, розташовані на відстані витягнутої руки, щоб лежачим підопічним було зручно дотягнутися до води та кнопки виклику персоналу;

🔹️ до посадових інструкцій персоналу не внесена заборона катування відповідно до вимог Конвенції проти катувань та інших жорстоких, нелюдських або таких, що принижують гідність, видів поводження і покарання.

Загалом психоневрологічний інтернат залишає приємні враження щодо умов тримання, чистоти приміщень, відношення працівників закладу до підопічних. Проте, виникає занепокоєння щодо доступу до судочинства.

У разі порушення прав підопічних діями персоналу, вони можуть поскаржаться керівництву закладу. Але, якщо виникнуть порушення з боку адміністрації, то мешканці інтернату не знають, до кого звертатися. Стенд з гарячими лініями встановлений в адміністративній будівлі, а вихід в мережу інтернет є лише у двох підопічних. Також установа не співпрацює з Центром надання безоплатної вторинної допомоги, юридичні консультації може надавати лише штатний юрист, який співпрацює з адміністрацією закладу, що зводить нанівець можливість поскаржитись на працівників інтернату. Але і про таку можливість консультацій знає лише одна людина серед опитаних моніторинговою групою.

Матеріал підготовлено за підтримки Європейського Союзу та Міжнародного Фонду «Відродження» в рамках спільної ініціативи «EU4USociety». Матеріал відображає позицію авторів і не обов’язково відображає позицію Міжнародного фонду «Відродження» та Європейського Союзу».